Salg via styrket kundekommunikation i en krisetid
– Skab værdi for kunderne nu – og byg et stærkt fundament under egen virksomhed
v/Alexandra Svarre, LivingBusiness
Som iværksætter, soloselvstændig eller mindre virksomhed står vi i en helt ny situation. Vi skal sikre indtjening i vores virksomheder, med udgangspunkt i en ny økonomisk virkelighed og en kundegruppe i dyb krise.
Men hvordan håndterer og forsvarer du at henvende til kunderne, i en tid hvor virksomhederne er meget sårbare? Hvordan sikrer du sig selv indtjening, samtidig med at du bidrager til at løfte dine kunder og skabe tydelig værdi i en, for alle, svær situation?
Hvordan undgår du at blive handlingslammet og måske ligefrem forsøge at undgå kunderne og i stedet proaktivt kontakte, skabe værdi for og servicere kunderne. Og lægge et stærkt fundament for din egen virksomhed.
I denne workshop tager vi direkte fat om roden på dette dilemma og giver forståelsen, gå-på modet og værktøjerne til at håndtere kunderne professionelt og med respekt for mennesket, samtidig med at du har fokus på egen overlevelse.
Med en forståelse for de psykologiske mekanismer der er i spil, når mennesker vurderer og samarbejder med hinanden, vil du bidrage til kundernes fremtidige succes, lægge et stærkt fundament for din egen virksomhed og styrke kunderne i du er den rette samarbejdspartner- både nu og i fremtiden.
På denne workshop ‘Salg via styrket kundekommunikation’, vil du blandt andet:
- Forstå hvorfor dine direkte henvendelser er din livline til virkeligheden og dine kunders nye behov og hvordan du kan bruge denne viden til at skabe et sundt forretningsgrundlag i din egen virksomhed
- Lære elementerne i et stærkt service-opkald og forstå de afgørende elementer i en samtale, der skaber tillid, får kunderne til at åbne sig og dele værdifuld information og får dem til at takke dig for din henvendelse.
- Forstå hvad frygten i den opsøgende samtale handler om og hvordan du kan sige farvel til denne og i stedet have fokus på den menneskelige kontakt og skabe ægte værdi for kunderne
- Lære hvordan du forbereder en relevant og stærk introduktion der, med respekt og forståelse, taler ind i kundens nuværende situation, udfordringer og forventede behov.
- Lære hvordan en succesfuld samtale planlægges, sammensættes og gennemføres. Herunder samtalens vigtigste elementer og strukturen.
- Forstå hvorfor spørgsmålene er motoren i samtalen og lære hvordan du sammensætter de spørgsmål der rykker forståelsen, samtalen og fremtidige muligheder markant.
Du vil blive styrket markant i den verbale kundekommunikation og føle dig både mentalt og praktisk rustet til at henvende dig til kunderne, -både lige nu og i fremtiden.
Kurset er gratis og henvender sig til alle erhvervsdrivende og iværksættere i Roskilde Kommune, der har behov for værktøjer og indsigter til bedre at håndtere de scenarier der er opstået som følge af Covid-19.
Tilmelding nedenfor. Link til deltagelse udsendes dagen før kurset. Har du spørgsmål til kurset, kontakt venligst Allan Lyhne på allan@erhvervsforum.dk