window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-153071595-1');
Indlæser Begivenheder
  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Online Workshop: Introduktion til at designe dit eget online kursus? v/Lene Kronborg, Noblemind

23. marts, kl. 15.00-18.00

Som så mange andre vil du gerne i gang med at lave dit eget online kursus, men hvordan gør man?

Efterspørgslen efter virtuel undervisning og onlinekurser er steget markant de sidste 7 måneder.

Det gode, hvis vi endelig skal se på de lyse sider, er, at online kurser er yderst fleksible. Du kan deltage i et kursus, hvor du vil, blot du har netadgang og en mobil, iPad eller computer. Antallet af kursister er ligegyldigt. Udgifterne er de samme, om du skal undervise 2, 10 eller 100 kursister. Ingen grund til ekstra stole, for dine kursister medbringer deres egne og bliver i øvrigt hjemme, så du skal heller ikke købe kaffe. Der er 6 enkle trin til at komme i gang og næsten i mål, og dem skal du lære på denne workshop!

Men hvordan kommer man i gang med et at udvikle et online kursus?

Denne dag kommer vi hele vejen rundt, og vi vil gennemgå de seks trin, som sikrer dig, at du er klar til at designe dit eget kursus – allerede dagen efter.  Ingen kunder ingen forretning.

Først ser vi på ” følgerskare”. Uanset hvad må du have et publikum – som følger dig – altså en kundedatabase, som du kender godt, og som kender dig. Ideelt har du allerede en e-mailliste af folk, som du regelmæssigt kommunikerer med. Har du ingen, og er du helt ny på markedet – lærer du, hvordan du opbygger en mailliste, som du sidenhen skal markedsføre dit kursus til.

 

De 6 trin til at designe et godt et online kursus

Trin 1. Idegenering – brainstorm over emne– (hvad vil du undervise i …)

Solid metode til at finde emner – produktet til hvad du kan undervise i.

Når du har fundet et hovedemne til dit kursus, er du klar til at gå et skridt dybere …

Trin 2. Udvælg 3 underemner

Valg – 3-5 underemner, som du mener dine kursister har brug for at lære.

Det er som underoverskrifter i en artikel eller som byggeklodser til hovedemnet. Underviser du f.eks. i at skrive, kunne de tre underemner være ide, skriveproces og korrektur.

Trin 3. Planlægning af dit program og undervisning

Med et hovedemne og underemner har du en klar struktur for dit kursus, program og undervisning.

Trin 4. Vælg om dit kursusformat

Indholdet kan i dag leveres på mange måder, men formatet har stor betydning for, hvor meget du kan tage for dit produkt. Vi ser på, hvad der virker bedst hvornår, og hvordan du konkret udvikler et godt onlinekurser.

Konkret går vi i studiet og ser på videoformatet, som kursister tillægget større værdi end f.eks. et PowerPointshow.

Trin 5. Upload – valg af platform

Når kurset er produceret, kommer det sjove: Nu skal du til at bygge det, og vi ser på, hvilke platforme du kan bruge.

Trin 6. Sælg dit kursus online

Nu er alt klart og her kommer det sjoveste og for mange sværeste – salg. Hvordan sælge jeg mit produkt … det lærer du her.

Så med denne 6 trins model kommer du hele vejen rundt og får et produkt – klar til salg.

Denne workshop er relevant for alle, der har lyst til at supplere deres fysiske undervisning eller anden form for oplæg med en online platform, hvilket i disse tider og formentlig også i fortsættelsen vil være et must.

LINK TIL ONLINE WORKSHOP FREMSENDES DAGEN FØR.

Underviser på dagen er Lene Kronborg fra Noblemind, som vi har stiftet bekendtskab med på flere tidligere workshops bl.a. ‘Bliv en bedre konsulent’, ‘Branding’ og ‘Brug Krisen til at overveje din virksomheds identitet’! Lene er organisationspsykolog, branding ekspert og har selv over 20 onlinekurser på markedet!

 

Har du spørgsmål til workshop er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Dorte Ibsen på tlf. 40430182 eller pr. email dorte@erhvervsforum.dk

 

Se flere workshops og netværksmøder her: Aktiviteter – Erhvervsforum Roskilde

Go to Top